Vanduo yra būtinas gyvybei. Netgi teigiama, kad gyvybė Žemėje kilo iš vandenyno. Žmogus be maisto išgyvena savaites ar net mėnesius, tačiau be vandens gali mirti per keletą dienų.

Žinodami, koks svarbus mums vanduo, norėjome bent tą dieną atkreipti didesnį dėmesį į šį gamtos stebuklą.

Chemijos mokytoja I. Krasnauskienė ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistė D. Griškėnienė kartu su geografijos mokytoja J. Ablėne pasirūpino, kad ši diena būtų įsimintina. Išleisti du stendai, kuriuose pateikta pati įdomiausia ir svarbiausia informacija apie vandens reikšmę mums. Įkurta vandens stotelė III a. foje, kur mokyklos bendruomenės nariai gurkšnojo vandenį. 6a klasės mokiniai susirinkusiems žiūrovams demonstravo įvairius bandymus su vandeniu, atsakinėjo į užduodamus klausimus, diskutavo.

Skaistakalnio pagrindinė mokykla bendradarbiauja su lopšeliu-darželiu „Draugystė“. 6a klasės mokiniai panoro sudominti priešmokyklinukus eksperimentais su vandeniu. Tik praūžė Vandens diena, kodėl jos nepaminėti kitaip ir darželyje. 6a mokiniai pasiruošė 4 bandymus: „Kur dingsta pipirai?“, „Šokančios razinos“, „Dirbtinis gesintuvas“, „Vandenynas“. Geografijos mokytoja Jurgita Ablėnė diskutavo su vaikais: kam jie naudoja vandenį, kas jį teršia, kaip jį taupo? Patikrino ir žinias užduodama mįsles. Labai smalsiai nusiteikę vaikai bendravo, stebėjo, diskutavo. Gamtosaugine tema kalbą rasti gali tiek darželinukai, tiek šeštokai ar suaugę.

Skaistakalnio pagrindinės mokyklos būrelio „Gamtos mozaika” mokiniai ir „Vilties” progimnazijos pirmokai (mokytoja Asta Sakalienė) paminėjo Vandens dieną. Klasėje susirinkę mokiniai žiūrėjo filmuką apie vandenį, jo savybes, naudą žmogui ir gamtai. Po filmuko vaikai atsakinėjo į viktorinos klausimus. Jie stengėsi kuo daugiau pasakyti apie vandens svarbą ir jo išsaugojimą ateinančioms kartoms. Po rimtų viktorinos klausimų vaikai ant iškirptų vandens lašelio formų parašė mintis apie vandenį, žemę. Po to laukė išradingoji veikla – eksperimentai. Vaikai susiskirstę komandomis bandė pradurti maišelius su vandeniu, bet taip, kad vanduo neišbėgtų. Kokios buvo jų emocijos, kai tai padaryti jų komandai pavykdavo. Viena komanda sugebėjo pradurti maišelį net tris kartus ir vanduo neišbėgo.

Atlikę linksmąjį eksperimentą visi keliavo į aktų salę. Ten vyko linksmosios estafetės su vandeniu. Vaikai pasiskirstę grupėmis turėjo pernešti vandenį iš vieno indo į kitą su pipete. Jie labai stengėsi, dėjo visas pastangas, kad kuo greičiau perneštų ir jų komanda laimėtų. Tuo estafetės nesibaigė, kita užduotis buvo su karučiu pervežti stiklainį vandens ir vežant jo neišlaistyti. Mokiniai ne tik linksmai praleido laiką, pagilino savo žinias apie vandenį, su juo atliekamus eksperimentus, bet ir buvo apdovanoti padėkos raštais, atšvaitais ir saldumynais.

Gerkime vandenį, eksperimentuokime, džiaukimės gyvenimu ir būkime sveiki.

Jurgita Ablėnė

Savanorystė – kas tai 04
Savanorystė – kas tai 03
Savanorystė – kas tai 02
Savanorystė – kas tai 01

Jurgita Ablėnė